Ultima modifica: 7 luglio 2018

Alice nel paese delle meraviglie: un progetto… a più mani!

Il progetto ha visto una forte collaborazione tra i genitori delle classi IV A/B della Primaria Favini e la scuola nell’ambito del progetto “Alice nel paese delle meraviglie“.

I genitori si sono resi disponibili ad una lettura drammatizzata del racconto ed alla presentazione dei personaggi principali dello stesso, presso la biblioteca comunale di Coriano. Inoltre, i genitori della cl. IV B, in continuità con quanto fatto lo scorso a.s. per la lettura di Pinocchio in cui furono realizzati i burattini, anche quest’anno hanno creato insieme ai bambini le marionette ed il teatrino per la rappresentazione di uno spettacolino.

Ecco la sintesi del racconto fatta dagli alunni…

During a sunny day, Alice and her sister are under a tree.

Her sister is reading a book, but Alice is bored, because there aren’t pictures. For this reason Alice falls asleep.

Suddenly she sees a white rabbit, that is running, because it is late.

Alice follows it and she falls into a hole, where there is a little door, but Alice cannot go into, she is too tall. Suddenly she sees a bottle on a table. She drinks it and she becomes small. However she cannot get through the door, because there isn’t the key. It is on the table, that is too high.

Alice sees a little box with a cake. She eats it and she becomes tall. So she catches the key, then she drinks again and she can get through the door.

She sees again the white rabbit and she goes to its house, where he drinks from a bottle and she becomes tall…then small.

Then she arrives under a mushroom, where she meets a caterpillar. Then she meets a lot of strange characters: the cook with her Duchess, the Cheshire cat, the Mad Hatter and the March Hare who drink always their tea.

Another meeting is with the Queen of Hearts, who wants to cut the heads of everyone.

When the Queen of Hearts wants to cut Alice’s head, the girl hears her sister’s voice. In that moment she understands it is a dream, that she wants to tell her sister.